Sie sagt doch wortwörtlich in dem verlinkten Video: das kommt aus dem Kerosin, aus dem Öl, (mT)

DT, Donnerstag, 31.07.2025, 03:26 (vor 131 Tagen) @ Odysseus1241 Views
bearbeitet von DT, Donnerstag, 31.07.2025, 03:35

und das Al kann auch noch aus den Turbinen kommen.

Auf Seite 76 des PDFs (Seite 60 der Doktorarbeit von Manuel Abegglen) aus der Gruppe von Ulrike Lohmann findet sich folgendes Statement:

https://www.research-collection.ethz.ch/bitstream/handle/20.500.11850/115277/1/ETH23344...

Das ganze findet sich dann auch noch in diesem Paper hier:

M. Abegglen et al.,
Chemical characterization of freshly emitted particulate matter from aircraft exhaust using single particle mass spectrometry,
Atmospheric Environment Volume 134, June 2016, Pages 181-197

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1352231016302424/pdfft?casa_token=rw...


2.3.4.2 Potential sources of metals

ICP-MS was conducted to investigate potential sources of the metallic compounds identified in the exhaust particles of aircraft engines. It was applied as quantitative element
screening on a) kerosene (Jet A-1 Fuel), b) engine lubrication oil (Mobile Jet II) and c)
debris from engine wearing components.

Kerosene and oil samples were taken from the batch actually consumed by the aircraft
engine during the A-PRIDE 5 campaign. As a reference for material from engine wearing components, a sample of debris collected on the blades of the High Pressure Turbine
(HPT) of another Turbofan 1 engine type was used. The HPT is located downstream of
the combustor where the collected debris was carried and accumulated by combustor
air. The influence of oil on the emissions is thought to be less important compared to
kerosene because of the much smaller amounts consumed. The ratio of kerosene to oil
consumption is estimated to be ∼5000 (±1500):1 for the tested engines at medium
thrust. Another potential source of the identified metal compounds in the exhaust not
analyzed herein is grease mainly applied to rotating engine parts.

Auf Seite 77 des PDFs findet sich eine Tabelle 2.2, welche Metalle in welcher Konzentration im Jet A-1 Fuel und im Mobile Jet II Oil enthalten sind:

Table 2.2 Concentrations in milligram per kilogram [mg/kg] of the most abundant
metallic elements in the sampled Jet A-1 Fuel and Mobile Jet II Oil detected using
ICP-MS.

Element Jet A-1 Fuel Mobile Jet II Oil
Calcium 113.15 30.82
Vanadium 3.59 1.82
Aluminium 3.08 4.35
Lead 1.98 >0.1
Iron 1.69 1.77
Magnesium 1.46 2.25
Titanium 1.45 6.01
Sodium 1.05 1.28
Copper 0.96 (—)
Antimony >0.1 1.15
Chromium (—) 1.09
Others 4.91 5.3

The elements that were detected in the solid HPT debris using ICP-MS are shown in
Table 2.3 in percentage of mass [wt%]. It only lists the elements detected in the exhaust
particles as well, covering 98.2 % of the mass of the HPT debris sample. The debris was
stored in 95 % ethanol and 5 % isopropyl alcohol after sampling and a potential contamination from the solvent cannot be excluded. The suspension was homogenized and
dried directly before the analysis.

Wir reden also von 3 mg Al pro kg Fuel. Wenn bei einer Transatlantiküberquerung also 140 Tonnen Keronsin (A380 von Frankfurt nach San Francisco) verbraucht werden, dann werden also 420 Gramm Aluminium auf den 9140 km freigesetzt. Also etwa die Menge von einem Pfund Mehl.

Auf Seite 75 des PDFs findet sich noch Tabelle 2.1., dort sieht man, daß Ba mit 6x geringerer Konzentration als Al auftritt, also wären das umgerechnet etwa 70 Gramm Barium auf den 9140 km zwischen Frankfurt und San Francisco.

Im Paper steht auch:
3.4.2.3. Mainly kerosene
Barium was detected in kerosene and in oil. It is not supposed to be present in any engine parts. As a side note, because of its capability to reduce soot emissions in combustion processes (Howard and Kausch, 1980) by acting as a nucleation core for soot it was earlier used as an antismoke additive in kerosene to reduce the smoke number.

3.4.2.4. No main source identified
Aluminium was detected in kerosene, in oil and in HPT debris. Also, it is used in many engine parts.

Zu gering, um das "Chemtrails" zu nennen. Rein von der Definition her gesehen sind das natürlich "Chemikalien", die da ausgestoßen werden, aber auch der Mensch ist Chemie, Pflanzen und der Boden sind Chemie, unsere Nahrung ist Chemie, Leben ist Chemie und Verbrennung.

Ich denke, man nimmt mit normaler Nahrung mehr Al und Ba zu sich als durch das was aus dem Kerosin auf einen herabrieselt. Ganz schlimm: Dihydrogenoxyd, tödlich, wenn man zuviel davon in Reinstform trinkt.

DT


gesamter Thread:

RSS-Feed dieser Diskussion

Werbung